vineri, 23 septembrie 2011

Contesa fantomă de Al. Dumas

Contesa fantomă scrisă de Alexandre Dumas este o carte care trebuie din plin savurată .O poveste plină de mister și surprize noi pe parcurs. Sfârșitul întradevăr dramatic și savuros este cea mai bună parte din carte dar din păcate se termină acțiunea prea repede.
Un fragment care a stârnit controverse :
"-Ah ,ți s-a spus! Da,părea foarte inocentă și știa foarte bine să înșele oamenii.Ipocrita! Ție însă ,fratele meu,îți pot spune ,vreau și chiar trebuie să-ți spun rușinea ei . Da, urmă Maximilian ,la urma urmei , este o nevoie pentru mine să mă justific învinuind-o...Și vei vedea că am avut dreptate ,că trebuie să înfrunt amenințările ei ,că este o mizerabilă ,că remușcările mele sunt întemeiate. Da, am fost drept ,nu vinovat ;dacă cuvintele mele au ucis-o ,am făcut foarte bine:Everard nu este fiul meu ,este băiatul acelui căpitan Jacques ,Dumnezeu să-l blesteme.
-Al căpitanului Jacques ? strigă Conrad 
-Da,un francez care i-a arătat o dragoste plină de cavalerism ,un aventurier al cărui nume sau poveste nu a vrut să mi-o spună ,un străin pe care-l numea prietenul și fratele ei !
-Și care într-adevăr era prietenul și fratele ei . Nenorocitule! striga Conrad cu disperare ,acest aventurier ,acest căpitan Jacques, eram eu ,Conrad de Eppstein ,  fratele tău și al ei . "
  Unul dintre cele mai iubite fragmente ale cărții ce merită citit, și recitit de 100 de ori . 
V-am lăsat guys!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu